online hulp

Wat zeur je nou nog over VoIP telefonie man? | Knoworries

 In Cloud, Knoworries

Hoe lang is VoIP telefonie nu kwalitatief goed inzetbaar, een jaar of 15? Zeker sinds er overal breedband internet beschikbaar kwam, is IP-telefonie hard gegroeid.

Waar is de ruis?
Wie vandaag de dag VoIP technologie gebruikt voor zijn telefonieoplossing hoort geen “blikken” stemmen of echo’s meer. En ook aan de stilte onder de gesprekken zijn we inmiddels gewend. De ruis bij de analoge lijn, waardoor je wist dat “de andere kant van de lijn” nog niet had opgehangen, wordt niet meer gemist.

IT werd geen ICT
Er werd 10 jaar geleden ook geroepen dat IT bedrijven, die zich vooral met netwerken bezig hielden, ook telefonie aan hun dienstenpakket wilde toevoegen. En omdat het in de toekomst toch allemaal veel simpeler werd kon de telecomleverancier ook de IT er wel even bij doen. Het bleken 2 verschillende werelden, er was geen match, het IT bedrijf werd vaak geen ICT bedrijf. Maar dat was toen.

Afscheid van externe telecompartners
In 2015, het jaar van ons 20 jarig bestaan, hebben wij besloten afscheid te nemen van onze externe telecom partners. Meerdere malen bleken zij niet in staat het kwaliteitsniveau te leveren die onze klanten eisen. Bijna noodgedwongen zijn wij telefonie “dan maar” zelf gaan doen. Pas vorig jaar. Het blijkt een gouden move. Waar ik dacht dat deze markt al was verzadigd, noteren we de ene na de andere mooie order. Waarom lukt het ons nu dan wel een ICT bedrijf te zijn? Simpelweg omdat de techniek uitgekristalliseerd is. Onze telefonie oplossing is kinderlijk eenvoudig, werkt binnen een dag en is kwalitatief uitstekend. Weg met je te dure telefooncentrale, weg met alle extra kabels, weg met je ISDN lijnen.

Wie belt er nu nog?
De jeugd wil alleen nog maar databundels, ze staan met elkaar continue in verbinding en appen tot ze erbij neervallen. Zakelijk wordt er door oplossingen als Skype for Business ook meer gebruikt gemaakt van chat functionaliteiten. Beeld of webcam bellen wordt nog steeds minimaal ingezet. Zakelijk bellen zal mijn inziens de komende jaren niet veel verminderen, zeker niet nu het zo makkelijk is geworden om bereikbaar te zijn op momenten dat u dat wil.

Hou op met termen als digitaal- of internetbellen
Mijn jonge dochters kennen geen leven zonder internet. Ze hebben geen idee hoe wij het als kind hebben gered zonder iPad. Ons fotoboek van vroeger vinden ze leuk om door te bladeren, maar het liefst swipen ze langs hun foto’s op onze telefoons. Wij hebben het thuis niet over een “digitale” fotocamera, een andere variant kennen mijn dochters immers niet. Waarom zouden we het dan nog hebben over digitale of VoIP telefonie? Wij leveren telefonie.

Recommended Posts

Start typing and press Enter to search